موسسه خیریه توانبخشی دختران بی سرپرست و کم توان ذهنی
 هـمـــدم فتـح المـبین
www.Hamdam.org
انتخاب زبان: انگلیسی     0
امروز: جمعه ۱۴۰۳ بيست و هشتم ارديبهشت

مقالات

  سوء رفتار با کودک چیست؟

بدرفتاری یا بی توجهی مکرر نسبت به کودک توسط والدین یا سایر افرادی که وظیفه مراقبت از کودک را بر عهده دارند، منجر به آسیب جسمی یا آزار و اذیت روانی کودک می گردد.

۱۳۹۳/۱۲/۷  : تاريخ

  راز و رمز جذابیت

اگر قرار باشد رمز و راز جذابیت و گیرایی در یک جلسه یا عبارت خلاصه شود، باید گفت فقط کاری کنید تا افراد در رویارویی با شما احساس مهم بودن پیدا کنند. آیا می دانید دیگران پس از جدا شدن از شما درباره ی خود چه احساسی دارند؟ تعجب نکنید؛ توجه به این مسأله اهمیت بسزایی دارد.

۱۳۹۳/۱۲/۷  : تاريخ

  تفسیر نقاشی کودکان و نوجوانان

آیا تا به حال با خود اندیشیده اید که نتیجه ی نقاشی کودک تان چه می تواند باشد؟ هیچ می دانید پشت همین خط خطی های درهم و برهم و لابه لای همین تصاویر ساده، دنیایی از رمز و راز نهفته است؟

۱۳۹۳/۱۲/۷  : تاريخ

  اهمیت بینایی

بینایی مؤثرترین حس انسان است که در اکثر فعالیت های روزمره ی زندگی نقش دارد. مشکلات بینایی ممکن است مانع حرکت صحیح، دقت در جزئیات، پوشیدن، خوردن، آشپزی، پیراستن خود و رفع و رجوع مسائل مالی به طور صحیح شوند. علاوه بر فعالیت های مطرح شده، خواندن و نوشتن دو عملکرد مهمی هستند که وابستگی زیادی به بینایی دارند...

۱۳۹۳/۱۲/۷  : تاريخ

  افسردگی پس از زایمان (Postnatal Depression)

بارداری، زایمان و سازگاری با نوزاد تازه تولد یافته را شاید بتوان حساس ترین مرحله ی رشد زندگی زن دانست. در این مقطع زمانی یک بحران فیزیولوژیک روحی، روانی و هیجانی به وقوع می پیوندد که باعث سردرگمی و تغییر هویت فرد می شود. دوره ی بعد از زایمان دوره ی انتقالی است که مادر با نقش ها، الگوها و ارتباط های جدید رو به روست که باید با تمام آنها سازگاری یابد...

۱۳۹۳/۱۲/۷  : تاريخ

  تحول در نگرش نسبت به معلولین در طول تاریخ (همدم)

از دیرباز تا چند دهه پیش در بسیاری از مناطق جهان نگرش عمومی نسبت به معلولین منفی بوده است. جوامع کهن به افراد معلول خود به دیده¬ی نحوست یا حقارت می¬نگریست. معلول «فرزند شیطان»، «دارای روح خبیثه» و «ثمره¬ی گناه» بود یا موجودی حقیر و شایسته ترحم و محتاج مراقبت¬های دائمی.

۱۳۹۳/۴/۹  : تاريخ

  هپاتیت

به التهاب و تورم کبد، هپاتیت گفته می شود که در میان عوام به یرقان و زردی مشهور است. هپاتیت ویروسی در اثر ویروس های مختلفی ایجاد می شود که منجر به تورم کبد می شود. مهم ترین آنان هپاتیت A,B,C می باشند. هپاتیت Bو C می توانند آسیب کبدی مزمن ایجاد کند.

۱۳۹۳/۴/۹  : تاريخ

  تب خال یا ویروس سیمپلکس (Herpes simplex)

شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که تا بحال تبخال را تجربه نکرده باشد. زخمی دردناک با ظاهری ناخوشایند که همه از آن گریزانند.

۱۳۹۳/۴/۹  : تاريخ

  تأثير يک دوره برنامه ی هشت هفته اي تمرين هوازي بر خودپنداره ی بدني کودکان کم توان ذهني و جسمي 10-8 ساله

«خودپنداره» يا مفهوم «خود» در روانشناسي مفهومي است که صاحب نظران اين رشته از علم، براي آن اهميت زيادي قائل شده و به تبيين اين موضوع و تأثير آن بر رفتار آدمي پرداخته اند. فردي که خودپنداره ی منفي دارد، همواره زندگي و کارهايش با ترديد، دودلي و هيجان توأم مي شود که محدودکننده ی توانايي فرد و در نتيجه کند يا متوقف¬کننده ی موفقيت او است.

۱۳۹۳/۴/۹  : تاريخ

  ايدز مهمترين‌ علت‌ كاهش‌ بيماران‌ دندانپزشكان‌

ترس‌ از ابتلا به‌ بيماري‌ ايدز يكي‌ از مهمترين‌ دلايل‌ كاهش‌ مراجعات‌ افراد به‌ مطب‌هاي‌ دندانپزشكي‌ در سال‌هاي‌ گذشته‌ بوده‌ است‌. اين‌ در حالي‌ است‌ كه‌ هنوز هيچ‌ مورد ابتلايي‌ از طريق‌ مطب‌هاي‌ دندانپزشكي‌ در ايران‌ و جهان‌ گزارش‌ نشده‌ است‌

۱۳۹۳/۴/۹  : تاريخ

 
آدرس پستی : مشهد ، بلوار خیام شمالی ، خیابان عبدالمطلب ، عبدالمطلب 58

تلفن: 31732 (051)


تلفنخانه : 37111764 - 37111755 (051)
تلفن مستقیم مدیریت : 2 - 37112111 (051)
تلفن مستقیم معاونت : 14-37112113 (051)
پاسخگوی شبانه روزی: 6262 125 0935
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه خیریه دختران کم توان ذهنی و بی سرپرست همدم می باشد.

www.hamdam.org